National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
The influence of Music philetics on the Personal and Social Development of pupil in Music Education at primary school
Horsáková, Markéta ; Selčanová, Zuzana (advisor) ; Kubátová, Gabriela (referee)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra hudební výchovy DIPLOMOVÁ PRÁCE Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ The influence of musicophyletics on the Personal and Social Development of pupil in Music Education at primary school Markéta Horsáková Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy (M7503) Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy se specializací na hudební výchovu (7503T047) Rok odevzdání 2023 Odevzdáním této diplomové práce na téma Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ potvrzuji, že jsem ji vypracovala pod vedením vedoucího práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále potvrzuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Ve Starém Městě dne 4.7.2023 PODĚKOVÁNÍ Tímto bych chtěla velmi poděkovat své vedoucí diplomové práce Mgr. Zuzaně Selčanové, Ph.D., za její vřelý přístup, ochotu, trpělivost a podporu. Poděkování patří i mé rodině, která mi byla velkou oporou. 4 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na využití muzikofiletických metod a prvků a jejich vliv na fenomén osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Teoretická část...
Teaching English with Authentic Materials in a Primary School
Vanhaeren, Pavla ; Voda, Jan (advisor) ; Vallin, Petra (referee)
This diploma work is primarily oriented at application of the authentic materials when using the LT strategy of authentic learning in teaching English to the pupils at Czech primary schools. In the theoretical part of this work there were at first analyzed curricular documents of the Czech Ministry of Education concerning the changes in the sphere of educational policy regarding Language and Language Communication. After that, there were described various ways of application of didactic principles of adequity, systematic approach, illustrativeness, willful learning, activity, individual approach, compactness of learning process and cyclical arrangement of the newly learned information. Next, there were defined the term of authentic learning and the difference between the didactic and authentic materials. There were also compared various views on the use of innovative authentic learning strategy in ELT and mentioned various possibilities of presenting sociocultural context of English speaking countries in language teaching. In the research part of these theses there was conducted research whether the authentic learning had really happened when the authentic materials were used in teaching English and if yes, to what extent exactly the authentic learning happened. For this reason there was done research at...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.